Vi oplever i øjeblikket tekniske udfordringer med modtagelse af support-henvendelser sendt via mail. Det betyder, at sager indsendt via mail ikke automatisk oprettes i vores system.

Hvordan påvirker det dig?
Hvis du har sendt en support-henvendelse via mail, har vi muligvis ikke modtaget den.

Hvad kan du gøre?
Du kan stadig oprette support-sager ved at logge ind på support-portalen og oprette sagen direkte hér. Disse sager fungerer som normalt.

Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt og beklager ulejligheden.

Vi undersøger et problem med FMK ordinationer i Sensum.

Når I åbner FMK status fanen på en beboer, kan der vises advarsler som “ordination seponeret i FMK og skal afsluttes lokalt” eller “ordinationer med nye effektueringer”.

Når I herefter går ind i FMK listen for at finde de pågældende ordinationer, kan det ikke ses hvilke ordinationer advarslen drejer sig om.

Hvad vi undersøger:
Vi er i gang med at afklare, om det er FMK der fejlagtigt melder om ordinationer der skal håndteres, eller om det er Sensum der ikke viser hvilke ordinationer det drejer sig om tydeligt nok.

SEB har løst udfordringen, og det burde nu være muligt at logge ind på FMK-Online

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Vi er blevet gjort opmærksomme på, at listevisningen i “Kalender for borgere” under afdelinger i øjeblikket viser afdelingens opgaver i stedet for borgernes aftaler.

Borgeraftalerne er fortsat tilgængelige og kan ses korrekt i dags-/kalendervisningen, men vises ikke i listevisningen som forventet. Vi har verificeret dette via test og video-gennemgang og arbejder nu på at rette visningen, så borgeraftaler fremgår korrekt i alle visninger.

Vi beklager de gener, dette kan medføre, og takker for jeres tålmodighed.
Vi opdaterer jer igen, så snart der er nyt.

Vi har udsendt en løsning, men er efterfølgende blevet opmærksomme på, at risikovurderinger oprettet under hændelsen nu viser en mørkegrøn scoringsfarve på dashboardet, selvom scoringen er korrekt registreret i systemet.

Berørte vurderinger:
Udfordringen påvirker risikovurderinger oprettet i perioden fra den 23.10.2025 til den 29.10.2025.
Midlertidig løsning (workaround)
For at få vist den korrekte farve på dashboardet kan I gøre følgende:

  • Gå ind på den berørte risikovurdering.
  • Redigér et dagbogsnotat (der behøver ikke foretages ændringer i teksten).
  • Klik på “Gem”. OBS Tidspunkt på risikovurderingen vil blive ændret til dags dato og tidspunkt.

Efter dette vil scoringsfarven blive vist korrekt på dashboardet.

Vurderinger oprettet efter den 30.10.2025:
Risikovurderinger oprettet den 30.10.2025 og fremadrettet får automatisk den korrekte farvevisning på dashboardet.

Permanent løsning:
Vi arbejder på højtryk på at udvikle en permanent løsning, som automatisk vil rette visningen af de berørte risikovurderinger.
Da dette er en tidskrævende opgave, anbefaler vi, at I benytter den ovenstående workaround, hvis I ønsker at jeres dashboard viser de korrekte scoringsfarver med det samme.

Vi beklager ulejligheden og takker for jeres tålmodighed

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Hvis du bruger Intune som din MDM-løsning, kan det være, at en nylig opdatering eller ny funktion i Intune forårsager problemer med login på CarePlan og CarePlan Mobile.

Hvis I oplever login-problemer på CarePlan Mobile og/eller Careplan og bruger Intune, må I meget gerne give os besked via support.egdw.eg.dk

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Kære bruger af Sensum, SensumOne, Sensum Bosted og Tilsyn

For at sikre stabilitet, høj ydeevne og maksimal sikkerhed i vores løsninger, gennemfører vi en nødvendig opdatering af vores servere i den kommende periode..

I perioden frem til den 1. november 2025 vil EG flytte sites til et nyt server-setup.
Dette betyder, at jeres site vil blive berørt én gang i løbet af perioden.

I forbindelse med flytningen vil systemerne desværre være midlertidigt utilgængelige.

For at forstyrre jer mindst muligt, udfører vores driftsteam arbejdet, når der ikke er aktive brugere på jeres system.
Hvis det ikke er muligt, vil opgaven blive udført om natten.

Vi beklager de gener, dette kan medføre, og takker for jeres forståelse og samarbejde.

Med venlig hilsen

Venlig hilsen

EG Digtial Welfare

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

En voie de résolution

I forbindelse med Release 26.16 har vi introduceret et nyt layout for Kontantbeholdning og Bankkonti.
Ændringen har desværre medført nogle udfordringer, som vil blive gennemgået nedenfor.

Validering af eksisterende konti
For at kunne oprette posteringer med skæve beløb, skal du fjerne valideringen på dine konti:
Dette gør du på følgende måde:

  • Klik på Rediger konto
  • Fjern fluebenet i feltet “Validér dansk valuta”
  • Klik på Gem
    Herefter kan du oprette en ny postering med skæve beløb.

Sortering af kolonner
Det er desværre ikke muligt at gemme kolonne-sortering i de nye layout.
Når du åbner Kontantbeholdning, skal du derfor selv vælge den ønskede sortering (fx nyeste → ældste posteringer) hver gang.

Print af posteringer
Det er pt. ikke muligt at printe enkelte posteringer direkte fra redigeringsvinduet. Vi arbejder på at få funktionen tilbage hurtigst muligt og opdaterer jeres site, så snart denne er klar.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

En voie de résolution

Vi oplever i øjeblikket en fejl, der kan medføre problemer, når man forsøger at låse medarbejdere op via Basisoplysninger. Ved klik på Lås op kan der fremkomme en fejlbesked.

Midlertidig løsning
For at omgå problemet kan medarbejderen i stedet låses op ved at:

  • Gå ind på medarbejderens profil.
  • Rulle ned til Kontoinformation.
  • Låse medarbejderen op herfra.

Vi arbejder på at udbedre fejlen hurtigst muligt og beklager de gener, det måtte medføre.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Kære bruger af sundhedskommunikation.
Der kan desværre være udfordringer med at åbne og se vedhæftninger i beskederne efter Releasen.

Vi arbejder på højtryk på at løse denne udfordring.
Vi beklager de gener det må medfører.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Kære bruger af Sensum, Sensum Bosted, SensumOne og Tilsyn

Hermed fremtidige datoer for Sensum Releases.
I vil modtage ReleaseNotes på mail.

28/08/2025 - Release 25.15
11/09/2025 - Release 25.16
25/09/2025 - Release 25.17
09/10/2025 - Release 25.18
23/10/2025 - Release 25.19
06/11/2025 - Release 25.20
20/11/2025 - Release 25.21
04/12/2025 - Release 25.22
14/12/2025 - Release 25.23

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Vi er blevet opmærksomme på at der pt. opleves udfordringer i medicinmodulet med at anmode om recept på nogle borgere.
Ved anmodning om receptfornyelse kommer der en fejlbesked der informere om at “Den anvendte SOR organisations ID er ikke tilladt at anvende da enhedstypen ikke er godkendt. “

Vores udviklere arbejder på at identificere årsagen, og vi vil opdatere status løbende her på sagen.

Vi beklager meget de gener denne udfordring skaber og takker for jeres tålmodighed.

Check out our Privacy Policy:
https://global.eg.dk/about-eg/treatment-of-data/

Sensum One

Opérationnel

ShowMyDay

Opérationnel

Tilsyn

Opérationnel

Historique récent

Driftsforstyrrelser
6 services concernés:
Aucun événement pour 9 jours!
ShowMyDay er utilgængeligt
ShowMyDay / Drift
Aucun événement pour 1 jour!
Vedligeholdelse af services imorgen, lørdag den 22. November 2025
6 services concernés:
Aucun événement pour 1 jour!
ESH-5390 - Udfordring på Overblik 2.0
Sensum Shareplan / Andet
Aucun événement pour 1 jour!
Status opdatering - Midlertidige problemer med tilgang af EG systemer
6 services concernés:
Aucun événement pour 5 jours!
ESE-42564 - Udfordringer med at synkronisere en ordination fra FMK
Sensum One / Medicin og FMK
Aucun événement pour 3 jours!
Udfordringer med at tilgå FMK via systemet - ESE-42518
Sensum One / Medicin og FMK
Aucun événement pour 3 jours!
ESH-5380 - Problemer med at logge på Shareplan Apps
Sensum Shareplan / Mobil App
Ustabil drift
5 services concernés:
Udfordringer med at tilgå borgers medicinkort
Sensum One / Medicin og FMK